بهترین بردهای لیگ قهرمانان کدام بودند؟/ بایرن مونیخ قبل از تاتنهام هم سابقه دار بود


سایت بدون- روند پر فرازونشیب تاتنهام در این فصل نگرانی‌هایی را بین هواداران ایجاد کرده بود و آنها می‌دانستند که در مصاف با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان کار بسیار سختی پیش رو دارند اما شکست ۷ بر ۲ برابر این حریف آلمانی آن هم در قلب لندن اصلا به ذهن کسی نمی‌رسید. برای فینالیست سال قبل این شکست سنگین اصلا قابل هضم نیست آن هم برابر بایرن مونیخی که تا پیش از این دیدار اگر چه نتایج خوبی کسب کرده بود اما آن قدرت و صلابت سال‌های درخشان خود را نداشت. این نتیجه یکی از پرگل‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان است اما در بین ۸ برد برتر تاریخ این مسابقات جایی ندارد. در ادامه بهترین پیروزی‌های این تورنمنت در طول ادوار مختلف را بررسی می‌کنیم.

لیورپول ۸ – بشیکتاش صفر(۸-۲۰۰۷)

قرمزهای آنفیلد در حالی چهارمین بازی خود در مرحله گروهی را برگزار می‌کردند که در سه بازی نخست موفق به کسب پیروزی نشده بودند و برای امیدوار ماندن به صعود از گروه به برد برابر تیم ترکیه‌ای نیاز داشتند. لیورپولی‌ها در نیمه نخست با دو گل پیش افتادند اما توفان واقعی در نیمه دوم رخ داد که ۶ گل دیگر زدند و بهترین برد تاریخ لیگ قهرمانان تا آن زمان را به نام خود ثبت کردند. آنها پس از آن دو بازی بعدی را بردند و تا نیمه نهایی نیز صعود کردند اما مقابل چلسی تن به شکست دادند و به فینال نرسیدند.

رئال مادرید ۸ – مالمو صفر(فصل ۱۶-۲۰۱۵)

رئالی‌ها در مصاف با این حریف سوئدی توانستند به رکورد لیورپول رسیده و نتیجه‌ای مشابه را در برنابئو تکرار کنند. رئالی‌ها که پیش از این بازی بهترین رکوردشان برتری ۶ بر صفر برابر خنک بلژیک بود با درخشش رونالدو و بنزما شبی رویایی را در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقم زدند. پوکر رونالدو و هت‌تریک بنزما برد کهکشانی‌ها در این دیدار را رقم زد. آنها به فینال هم رسیدند و با برتری برابر اتلتیکو مادرید در ضربات پنالتی، نخستین قهرمانی از سه قهرمانی پیاپی خود در این تورنمنت را کسب کردند.

یوونتوس ۷ – المپیاکوس صفر(۴-۲۰۰۳)

تا پیش از دیدار لیورپول، این بهترین برد یک تیم در لیگ قهرمانان بود. یووه که پیش از این مسابقه صعودش به دور حذفی را قطعی کرده بود با خیالی راحت رودرروی حریف قرار گرفت. یونانی‌ها نیاز به سه امتیاز این دیدار داشتند تا رتبه سوم خود را قطعی کنند اما در همان ۲۵ دقیقه ابتدایی سه گل خوردند تا سرنوشت بازی خیلی زود مشخص شود. یووه که در آن زمان ستارگانی چون ترزگه و دل‌پیرو را در ترکیب خود داشت در مرحله بعد توسط لاکرونیا حذف شد.

آرسنال ۷ – اسلاویا پراگ صفر(۸-۲۰۰۷)

توپچی‌ها پیش از این مسابقه دو دیدار قبلی خود در مرحله گروهی را برابر سویا و استه‌آوای بخارست با برد پشت سر گذاشته بودند و روند خوبی داشتند. شاگردان ونگر در این دیدار نماینده جمهوری چک را به توپ بستند و به لطف درخشش فابرگاس و تئو ولکات، هفت گل به ثمر رساندند. آرسنال پس از این برد خاطره‌انگیز در لندن در دور حذفی میلان را نیز حذف کرد اما در یک‌چهارم نهایی در سد لیورپول گرفتار شده و حذف شدند.

زیلینا صفر – مارسی ۷(۱۱-۲۰۱۰)

نماینده فرانسه در زمین زیلینای اسلواکی دست به کار بزرگی زد و هفت گل به این تیم زد تا شانس صعود به دور حذفی را پیدا کند. آندره ژینیاک با هت‌تریک در این دیدار نقش مهمی در برد پرگل مارسی داشت. آنها در پایان مرحله گروهی موفق به صعود شدند اما در دور بعد منچستریونایتد آنها را از دور مسابقات حذف کرد.

والنسیا ۷ – خنک صفر(۱۲-۲۰۱۱)

ورزشگاه مستایا در اواخر سال ۲۰۱۱ شاهد بهترین برد والنسیا در رقابت‌های اروپایی بود. روبرتو سولدادو با هت‌تریک خود بردی تاریخی را برای تیمش رقم زد اما این برد برای صعود از مرحله گروهی کافی نبود. آنها در پایان پشت سر چلسی و لورکوزن قرار گرفتند و به دور بعد نرسیدند.

بایرن مونیخ ۷ – باسل صفر(۱۲-۲۰۱۱)

باواریایی‌ها پیش از این نیز هفت گل به رقبای خود زده بودند. با این تفاوت که این اتفاق دو بار پیش از این و در مرحله حذفی رخ داده بود. آنها بازی رفت در زمین تیم سوئیسی را یک بر صفر بردند و در مونیخ هفت گل دیگر به این تیم زدند تا صعودی مقتدرانه به دور بعد داشته باشند. آنها در فینال آن فصل به چلسی باختند و به جام نرسیدند.

بایرن مونیخ ۷ – شاختار دونستک صفر(۱۵-۲۰۱۴)

یک برد پرگل دیگر برای بایرن که این بار هم در دور حذفی اتفاق افتاد. آنها تنها تیمی هستند که در فهرست بهترین بردهای این تورنمنت دو بار نام‌شان آمده است. جالب اینکه شاختار که در مرحله گروهی همین فصل با برد ۷برصفر در زمین باته بوریسوف در بین رکوردداران قرار گرفته بود خیلی زود طعم چنین شکستی را چشید و در آلیانس آره‌نا شکست خورد. باواریایی‌ها در نیمه‌نهایی مغلوب بارسایی‌ها شدند که درنهایت فاتح آن دوره لقب گرفتند

مطلب پیشنهادی

نقشه ‌سیاه‌ برای فرار از بدهی ۲۰۰ میلیونی

مردی که متهم است برای فرار از بدهی ۲۰۰ میلیونی، همکارش را آزار داده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *