تنها ورزشگاه سفید ایران برای برگزاری لیگ در زمان کرونا کدام است؟


سایت بدون – هنوز هیچ تصمیم قطعی درباره برگزاری رقابت‌های لیگ گرفته نشده است. وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا علی‌رغم خواسته برخی از اهالی فوتبال، برگزاری لیگ فوتبال را ضروری نمی‌بینند و با توجه به حساسیت‌هایی که برگزاری این رقابت‌ها در پی دارد، تصمیم‌گیری در این رابطه را به بعد از ۷ خرداد موکول کرده‌ است.
طرف ورزشی جلسات ستاد مبارزه با کرونا اما لزوم معرفی نمایندگان ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دلیلی برای تعجیل در تصمیم‌گیری درباره برگزاری مسابقات می‌داند. پروتکل‌هایی به همین منظور نوشته شده تا در صورت صدور مجوز ستاد ملی کرونا، مسابقات براساس این پروتکل‌ها برگزار شوند.
یکی از مواردی هم که در این پروتکل‌ها مورد بررسی قرار گرفته است، برگزاری احتمالی مسابقات در شهرهایی است که وضعیت سفید یا کم خطر دارند.
بخصوص حالا که مهرزاد خلیلیان گفته: «به ما قول شروع فعالیت‌ها در این هفته را داده‌اند اما پیش‌بینی اینکه قرار است وزارت بهداشت به چه تصمیمی برسد، کمی سخت است. امیدواریم در این هفته خبرهای خوب و کامل‌تری به ورزش‌دوستان برسد.»
البته که او درباره فوتبال هنوز هیچ تصمیمی را قطعی نمی‌داند: «درباره رشته فوتبال هنوز چیزی معلوم نیست ولی مجوز انجام تمرینات صادر خواهد شد. فوتبال می‌تواند تصمیم‌گیری کند و مانند رشته‌های والیبال و هندبال قهرمان رقابت‌های لیگش را اعلام نماید.»
سؤالی که مطرح می‎شود این است که در صورتی که تصمیم ستاد مبارزه با کرونا ادامه لیگ فوتبال باشد و قرار بر این شود که بازی‌ها در مناطق سفید یا کم‌خطر برگزاری شوند، کدام استان‌ها آمادگی میزبانی مسابقات لیگ را خواهند داشت؟ و برگزاری مسابقات در این استان‌ها تا چه اندازه امکانپذیر خواهد بود؟
اپلیکیشن ماسک که چندی پیش از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مشاهده وضعیت شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف معرفی شده بود، در بخشی از خود وضعیت شیوع بیماری در استان‌های ایران را نمایش می‌دهد. نگاهی کلی به نقشه جغرافیایی ایران در این اپلیکیشن نشان می‌دهد که میزان شیوع بیماری در استان‌های جنوبی به مراتب کمتر از دیگر استان‌هاست و شاید امکان برگزاری مسابقات باقی‌مانده لیگ در این استان‌ها فراهم شود.
در این استان‌ها اما ما چند ورزشگاه استاندارد داریم که امکان برگزاری مسابقات فوتبال به طور استاندارد و بدون مشکل فراهم باشد؟ بخصوص برای ورزشکارانی که ماه‌هاست نه تنها از شرایط مسابقه که از تمرین منظم هم دور بوده‌اند و احتمال مصدومیت در آنها بسیار بالاست.
از جمله ورزشگاه‌های استانداردی که در شهرهای کم خطر قابلیت میزبانی رقابت‌های لیگ برتر را خواهند داشت، می‌توان به ورزشگاه غدیر اهواز و پارس شیراز اشاره کرد. از بین این دو ورزشگاه با توجه به اینکه شیراز از نظر آمار شیوع ویروس کرونا در شرایط بهتری نسبت به اهواز قرار دارد، شاید ورزشگاه پارس شیراز باز هم انتخاب بهتری برای برگزارکنندگان مسابقات باشد.
مهم‌تر از همه اینها اما هنوز این فرضیه به طور جدی مطرح نشده تا تیم‌های مختلف نظر خود را درباره برگزاری مسابقه در شهری جز شهر خود اعلام کنند. آخرین نظر اهالی فوتبال، تعطیلی لیگ بوده است. آنها چه به صورت کتبی و چه با ارسال نامه و همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی نظر خود برای تعطیلی لیگ را به سازمان لیگ اعلام کرده‌اند!
با این تفاسیر آیا در صورت تصمیم‌گیری برای ادامه لیگ، برگزاری مسابقات در شهرهایی با وضعیت سفید با موافقت اهالی فوتبال رو به رو خواهد شد؟ در صورت مخالفت آنها امکان برگزاری مسابقات در مناطق پرخطر وجود دارد؟

مطلب پیشنهادی

امیر جدیدی در فیلم جدید اصغر فرهادی در نقش منصور بهرامی/ پس از قهرمان

ستاره سینما در تازه‌ترین فیلم کارنامه خود، نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی خواهد کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *