زید و جلیله نمی‌خواهند به دوبی برگردند/ پرونده شاهزاده هلیا همسر حاکم دوبی در دادگاه انگلیس

فرار شاهزاده هیا، همسر حاکم دوبی از امارات و درخواست پناهندگی‌اش به آلمان به موضوع حقوقی در دادگاه‌های انگلیس تبدیل شده است. به نظر می‌رسد دولت انگلیس نیز قصد ندارد در این خصوص دخالتی کند و این موضوع را موضوعی خصوصی و خانوادگی تلقی کرده است.
شاهزاده هیا چندی پیش از امارات فرار کرده و به همراه دو فرزندش به انگلیس رفت و از آن‌جا از دولت آلمان تقاضای پناهندگی کرده است.
شاهزاده هیا با خاندان سلطنتی انگلیس رابطه نزدیکی دارد و همچنین صاحب خانه‌ای به ارزش ۸۵‌میلیون پوند در نزدیکی کاخ کنزینگتون است. شاهزاده هیا به همراه دو فرزندش یعنی شاهزاده زید ٧ساله و شاهدخت جلیله ۱۱ساله گریخته است. او با خود مبلغی معادل ۳۱‌میلیون لیره استرلینگ را خارج کرده و حاکم دوبی که یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های جهان است و حدود ۱۶‌میلیارد دلار دارایی دارد، خواستار بازگشت دو فرزندش است، درحالی ‌که دخترش جلیله با او تماس گرفته و گفته، نمی‌خواهد به دوبی بازگردد.
سفارت امارات در لندن شرکت‌داشتن در هرگونه گفت‌وگو درباره حضور شاهزاده هیا در انگلیس را تکذیب کرده است. سخنگوی این سفارت اظهار کرد: «دولت امارات قصد ندارد درباره زندگی شخصی افراد اظهارنظر کند و در این خصوص با همتایان آلمانی یا انگلیسی گفت‌وگو نشده است.»
آل مکتوم ۶ همسر دارد و پدر ۲۳ فرزند است. فرار هیا نخستین تلاش زنان برای گریختن از کاخ سلطنتی دوبی نیست، زیرا که دختر حاکم دوبی، شمس ۳۷ساله که از همسر اول اوست، در سن ۱۹سالگی اقدام به فرار کرد اما تلاش او ناکام ماند و از آن زمان در دوبی در بازداشت است.

مطلب پیشنهادی

امیر جدیدی در فیلم جدید اصغر فرهادی در نقش منصور بهرامی/ پس از قهرمان

ستاره سینما در تازه‌ترین فیلم کارنامه خود، نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی خواهد کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *