نقش کالدرون در نتایج ضعیف پرسپولیس چیست؟/تغییرات چیپ سرمربی




سایت بدون -یک) گابریل کالدرون قبل از این مسابقه در مصاحبه مفصلش چند بار از نمایش درخشان تیمش مقابل شاهین گفت و به این نکته تأکید داشت که پرسپولیس طی ۵ سال گذشته نتوانسته بود ۵ گل به حریفانش بزند. اما شاید فقط ۳۰ دقیقه از بازی با ماشین سازی گذشته بود که می‌شد یک جواب روشن برای سرمربی آرژانتینی کنار گذاشت؛ اینکه شاید در ۵ سال گذشته هیچ تیمی به اندازه شاهین بوشهر مقابل پرسپولیس قرار نگرفته بود که اینقدر درهم ریخته، پر اشتباه و ضعیف بازی کند. در عین حال شاید طبیعی بود که کالدرون از نمایش تیمش در آن مسابقه به وجد بیاید اما مشخصاً کیفیت هیچ تیمی در حال حاضر در لیگ برتر حتی نزدیک به نماینده بوشهر هم نیست.
۲) نکته دوم اینکه کالدرون بعد از چهار ماه حضور در پرسپولیس و انجام ده مسابقه رسمی همچنان دنبال مدافع راست می‌گردد و آزمون و خطا می‌کند. بعد از بازی دادن به سیامک نعمتی به عنوان یک هافبک حال نوبت به شجاع خلیل‌زاده رسید تا در نقش مدافع راست بازی کند آن هم در شرایطی که مهدی شیری و حسین ماهینی به عنوان دو مدافع راست کلاسیک و کاربلد روی نیمکت نشسته بودند و احتمالاً حرص می‌خوردند. شجاع با وجود تمام توانایی‌هایش در دور زدن حریف و صاحب توپ شدن پشت مدافع مقابلش هیچ توفیقی نداشت و تعویض ربع آخر بازی مشخص کرد کالدرون از کرده‌اش پشیمان شده و با میدان دادن به شیری به نوعی کوتاه آمده است. این تغییر اما زمانی رخ داد که دیگر استرس بر تیم او حکمفرما شده بود و همه منتظر بودند با حملاتی احساسی تیم به نتیجه برسد که خب، نشد.
۳) کالدرون در مواقع بحرانی تصمیمات درستی نمی‌گیرد و تاکنون تغییراتش در جهت تغییر شرایط بازی پیش نرفته است. در واقع اگر مورد استثنایی حضور مهدی عبدی و تغییر نتیجه دربی را کنار بگذارید (که با اولین لمس توپ در اولین بازی لیگ برتری‌اش موفق به گلزنی شد) او در سایر مسابقات نتوانسته تیمش را از تنگنا بیرون بیاورد. بازی با تراکتور، سپاهان، شهر خودرو و حالا ماشین سازی. در بازی‌هایی هم که تیم او برنده شد هیچ وقت پیش نیامده بود که پرسپولیس تا دقیقه ۶۰ به گل نرسد.
۴) کالدرون برای ایجاد تغییر در فاز حمله تیمش دل به نفراتی بست که به اندازه کافی و برای آن موقعیت حساس آماده نبودند. سیامک نعمتی بعد از مصدومیت و بشار رسن بعد از غیبتی طولانی کمتر از یک هفته در اختیار او بودند و طبیعی بود برای درآوردن این بازی کیفیت لازم را ندارند. با نگاهی دوباره به لحظاتی که توپ زیر پای نعمتی و رسن آمد می‌توان به نتیجه رسید که آنها نتوانستند سر و شکل بهتری به حملات پرسپولیس دهند. نکته بعدی اینکه وقتی همه منتظر بیرون رفتن ربیع‌خواه بودند تا نوراللهی جای او را بگیرد و تیم یک پله بالاتر برود، کالدرون، نوراللهی را بیرون کشید و ربیع‌خواه را در زمین نگه داشت!

مطلب پیشنهادی

امیر جدیدی در فیلم جدید اصغر فرهادی در نقش منصور بهرامی/ پس از قهرمان

ستاره سینما در تازه‌ترین فیلم کارنامه خود، نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی خواهد کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *