پشت پرده عدم پرواز بیرانوند به بلژیک چه بود/حکایت شکایت

سایت بدون – ماجرای حضور علیرضا بیرانوند در بلژیک و حضور در تست پزشکی این تیم عجیب و پیچیده شد. قرار بود، گلر ملی‌پوش پرسپولیس هفته قبل راهی بروکسل شود اما شبانه از فرودگاه برگشت. بعد از این اتفاق عجیب گفته شد اتحادیه اروپا اجازه نمی‌دهد افرادی که تابعیت کشورهای اروپایی را ندارند به کشورهای قاره سبز سفر کنند و ممنوعیت سفر در دوران کنترل شیوع کرونا باعث این تصمیم بوده است.
بعد از آن تا امروز خبری از تاریخ جدید سفر بیرانوند نبوده و این مسأله سردرگمی زیادی برای کادر فنی پرسپولیس به وجود آورده است. در بازی تدارکاتی مقابل خوشه طلایی ساوه بیرانوند در نیمه نخست و در ترکیب تیم ذخیره به میدان رفت و با اینکه جابجایی او و رادوشویچ در بازی‌های تدارکاتی و در ترکیب اصلی به صورت چرخشی بوده اما احتمال اینکه بیرانوند به خاطر شرایط ویژه‌اش از ترکیب اصلی دور شود وجود دارد. کادر فنی پرسپولیس از اینکه تکلیف بیرانوند را نمی‌داند سردرگم و عصبانی است. آنها معتقدند اگر بیرانوند را در بازی اول میدان بدهند و بعد از آن این گلر راهی بلژیک شود کارشان برای آماده‌سازی رادوشویچ دشوار خواهد بود. البته خود بیرانوند به مربیان پرسپولیس گفته دوست دارد تا آخر بازی‌ها همراه پرسپولیس باشد و قهرمانی را به دست آورد که بخشی از این ماجرا به پاداش قهرمانی هم مربوط می‌شود اما از سوی دیگر تمرینات پیش فصل آنتورپ شروع شده، و با توجه به اینکه او وارد فضای جدیدی می‌شود و در تیم جدیدش یک تازه‌وارد حساب خواهد شد باید با سختی‌های حضور در اروپا، کشور جدید، فرهنگ تازه، تیم متفاوت و شرایط تمرینی و رفتاری تازه خو بگیرد که این زمانبر خواهد بود. همچنین او به موازات تلاش در این زمینه‌ها باید برای حضور در ترکیب اصلی نیز بجنگد و یقیناً اگر دیر به تمرینات برسد برای رسیدن به این جایگاه کار بسیار دشوارتری خواهد داشت.
در خصوص موارد قانونی این ماجرا و اینکه فیفا چه گفته و پرسپولیس حق دارد یا آنتورپ هم موارد تکراری است و به نظر می‌رسد تعامل دو باشگاه می‌تواند راهگشا باشد اما باشگاه پرسپولیس هم در این زمینه تنها به ارسال یک نامه بسنده کرده و وقتی کادر فنی تکلیف این موضوع را جویا می‌شود مدیران باشگاه تنها به ارسال این نامه به عنوان اقدام‌شان استناد می‌کنند و چیز تازه‌ای برای گفتن ندارند.
از سوی دیگر بحث لغو سفر بیرانوند به بلژیک هم ماجرای عجیبی بوده که هنوز جواب روشنی برای آن پیدا نشده است. جالب اینکه با وجود حرف‌های وکیل بیرانوند در خصوص مخالفت اتحادیه اروپا با سفر اشخاص غیر اروپایی به این کشورها طی چند روز گذشته شایعات زیادی در این خصوص شنیده شده و پیرامون تیم پرسپولیس هر کس چیزی در این باره می‌گوید. موضوع اصلی و شک‌برانگیز اینجاست که اگر داستان مخالفت اتحادیه اروپا درست باشد چطور باشگاهی در قواره آنتورپ از بیرانوند خواسته به بلژیک سفر کند و برای او بلیت هم گرفته است؟ در این باره شایعه‌ای مطرح شده مبنی بر اینکه بیرانوند قبل از آنتورپ با باشگاه خنت بلژیک مذاکره کرده بوده و حتی با این باشگاه به توافق هم رسیده بود. جالب اینکه این باشگاه برای بیرو دعوتنامه فرستاده و بلیت پرواز بیزینس کلاس هم گرفته بوده اما بیرو از این سفر سر باز زده و حالا شکایت این باشگاه بلژیکی باعث شده گلر ملی‌پوش پرسپولیس نتواند به این کشور اروپایی سفر کند. این شایعه‌ای است که در تیم پرسپولیس به گوش اعضای تیم رسانده‌اند و راست و دروغش گردن راوی است اما فعلاً همه چیز درباره بازی کردن بیرو مقابل پیکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بیرانوند در بازی تدارکاتی مقابل خوشه طلایی یک پنالتی گرفت و طی سه چهار روز گذشته ظاهراً بدون حواس‌پرتی تمرین کرده است تا ثابت کند دوباره می‌تواند مهره تأثیرگذاری باشد. کادر فنی هم حواسش به او هست که این وضعیت روی عملکرد فنی‌اش تأثیر منفی نگذارد اما تصمیم در مورد بازی کردن یا بازی نکردنش مقابل پیکان چیزی است که فعلاً مربیان درباره‌اش به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند و شاید بعد از بازی امروز مقابل شهر خودرو که آخرین بازی تدارکاتی قبل از دیدار با پیکان است این تصمیم اتخاذ شود.
مربیان پرسپولیس بعد از نیمکت‌نشینی بیرو – که قبل از تعطیلی لیگ اتفاق افتاد- با او صحبت‌های زیادی انجام داده بودند تا شرایط روانی‌اش را برای بازگشت به ترکیب مهیا کنند. یحیی و همکارانش به توانایی‌های فنی بیرو اعتماد و اعتقاد دارند و حتماً نیمکت‌نشین کردن دوباره او به خاطر شرایط عجیبی که در آن قرار گرفته تصمیم بسیار دشواری برایشان خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

امیر جدیدی در فیلم جدید اصغر فرهادی در نقش منصور بهرامی/ پس از قهرمان

ستاره سینما در تازه‌ترین فیلم کارنامه خود، نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی خواهد کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *