یادداشت روز/استقلال پتانسیل موفقیت با استراماچونی را دارد

سایت بدون – با توجه به از دست دادن قهرمانی در لیگ هجدهم، بهترین خبر برای استقلالی‌ها آمدن آندره‌آ استراماچونی به عنوان یک مربی‌ای که شبیه به سبک او تا قبل از این در استقلال حضور نداشته، است. فردی مثل آقای استراماچونی با توجه به اینکه از فوتبال ایتالیا آمده و سبکی که با خودش برای استقلال آورده جدید است، می‌تواند در استقلال برای هواداران این تیم جذابیت‌های خاصی در لیگ نوزدهم به وجود آورد.

از لحاظ بازیکن وقتی به لیست استقلال برای لیگ نوزدهم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این تیم یکسری بازیکن را از دست داده که کلیدی هم بودند. مثلا در دروازه مهدی رحمتی را از دست داده که هم کاپیتان تیم بود و هم به عنوان رقیب برای حسینی می‌توانست انگیزه حسینی در تمرینات را هم بیشتر کند. با این وجود هواداران استقلال امیدوار هستند حسینی به عنوان مرد اول دروازه‌ی استقلال بتواند در نبود رحمتی درخشش داشته باشد و خیال آن‌ها از دروازه تیم راحت باشد.

در خط دفاعی برای بازیکنانی که رفته‌اند، مهره‌های جایگزین قابل قبولی را جذب کرده. روزبه چشمی بازیکنی است که هنوز وضعیت او مشخص نشده و اگر بماند مهره‌ای تاثیرگذار برای استقلال خواهد بود چون توانایی بازی در دو پست را دارد. خط دفاعی یک تیم از اهمیت خاصی در لیگ برتر ایران برخوردار است. یک تیم اگر در ابتدای فصل استحکام لازم در خط دفاعی را داشته باشد و گل نخورد، می‌تواند در ادامه فصل عملکرد رو به رشد و رو به جلویی داشته باشد. استقلال هنوز ترکیب دفاعی‌اش برای لیگ نوزدهم تکمیل نشده و باید خط دفاعی خود را تکمیل کند تا دغدغه‌ای در این پست نداشته باشند.

در خط میانی مسلما بزرگترین خلا برای استقلال جدایی آیاندا پاتوسی است. وقتی که در نیم فصل دوم فصل قبل پاتوسی به استقلال آمد، خیلی حرکات تیمی استقلال شکل خوبی به خود گرفت و پاتوسی در کسب امتیاز برای استقلال خیلی تاثیرگذار بود. با رفتن پاتوسی بار طراحی حملات استقلال برای لیگ نوزدهم روی دوش فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و آرش رضاوند خواهد بود. وضعیت فرشید باقری و علی کریمی هنوز مشخص نشده و می‌توان گفت خط هافبک استقلال هم تکمیل نشده. البته با توجه به اینکه مشخص نشده لیگ چه زمانی شروع می‌شود، استراماچونی مشکلی از بابت دیر اضافه شدن چند بازیکن به این تیم نخواهد داشت.

در خط حمله خرید شیخ دیاباته برای استقلال بسیار خوب است و انگیزه بازیکنان را هم بالا می‌برد. استقلال با بودن دیاباته و تبریزی در صورتی که آماده باشد، می‌تواند به خط حمله‌ی خود برای لیگ نوزدهم امیدوار باشد.

به طور کلی استقلال برای لیگ نوزدهم پوست اندازی کرده و جوان‌تر شده. ممکن است طراوت در بازی استقلال بیشتر دیده شود که مورد پسند هواداران هم قرار می‌گیرد. البته اینکه راه استقلالی‌ها برای لیگ نوزدهم راحت‌تر باشد، بستگی به نتیجه‌ی چند بازی اول آن‌ها هم دارد. استقلال باشگاه پرطرفداری است و هواداران این تیم پس از چند فصل ناکامی انتظار دارند که استقلال هم در لیگ و هم در لیگ قهرمانان آسیا بتواند عملکرد خیلی خوبی داشته باشد. هواداران استقلال فصل را با امیدواری شروع می‌کنند. اخباری هم که از باشگاه پرسپولیس بیرون می‌آید و رفتن برانکو ایوانکوویچ برای استقلالی‌ها امیدوار کننده قلمداد می‌شود.

استقلال اگر می‌خواهد شرایط خوبی داشته باشد باید از لحاظ مدیریتی هم به کار خود سر و سامان بدهد. در فصل گذشته یک سری مشکلات برای استقلال به وجود آمد که این مشکلات در حرکت تیمی آن‌ها تاثیرگذار بود. خوشبختانه برای استقلال مساله پروپئیچ و بحث کسر امتیاز حل شد و استرسی در این زمینه دیگر ندارند. باید مدیریت استقلال تصمیماتی را بگیرد که تنش‌های آن تصمیمات به تیم منتقل نشود. بالاخره هیچ تیمی در هیچ جای دنیا نیست که مشکلاتی نداشته باشد اما این مشکلات باید با مدیریت صحیح حل شود. اگر استقلال امسال در برخی مواقع خاص مدیریت بحران را داشته باشد، پتانسیل لازم برای موفقیت با استراماچونی را دارد.

اصغر مازیار

مطلب پیشنهادی

امیر جدیدی در فیلم جدید اصغر فرهادی در نقش منصور بهرامی/ پس از قهرمان

ستاره سینما در تازه‌ترین فیلم کارنامه خود، نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی خواهد کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *