یک قهرمانی دیگر برای نادال/یک ماتادور تسلیم نمی‌‌شود

سایت بدون -در بیست‌وهشتمین فینال از همیشه گرسنه‌تر بود. صحبت از رافائل نادال است. این پیر جوان همیشه مبارز و این تمام‌نشدنی. اگر راجر فدرر از جوانی کارش را با مزاحمت برای بزرگان دنیای تنیس آغاز کرد، از همان زمان که سری در کیان سرها درآورد، سایه یک ماتادور اسپانیایی را کنار خود حس می‌کرد. جسورتر از خودش و عضلانی‌تر. استاد زمین‌های خاکی و سختکوش در زمین‌های سخت. اما شاید کمی کم‌ثبات‌تر. دلیل این کم‌ثباتی را شاید بتوان در مصدومیت‌های متعدد جست‌و‌جو کرد؛ مصدومیتی مزمن که سالیان سال است گریبان نادال را گرفته. با وجود همین مصدومیت باز هم او ‌همان سختکوشی را به کار می‌بندد تا در آستانه ۳۳ سالگی به اولین تنیسوری تبدیل شود که بعد از ۳۰ سالگی موفق شده پنج عنوان قهرمانی گرنداسلم را به دست بیاورد. این است رافائل نادال، ماتادور تمام‌نشدنی.
 یک نبرد پنج ساعته
فینال رقابت‌های تنیس اوپن آمریکا پنج ساعت به طول انجامید؛ جایی که نادال برابر مدودف قرار گرفت. تنیسوری که فدرر را حذف کرده بود و در دومین حضورش در فینال رقابت‌های آزاد آمریکا می‌خواست اولین گرنداسلم خودش را به دست بیاورد. خوب هم جنگید و‌ خوب هم مبارزه کرد اما رقیب سرسخت‌تر بود. پنج ساعت جنگیدند، رالی کردند و هیجان آفریدند اما دست آخر این نادال بود که پنجمین اوپن یو.اس خودش را بالا سر برد. حالا نادال با نوزده گرنداسلم به یک قدمی رقیب دیرینه رسیده؛ همان رقیبی که بیش از پانزده سال است او را تحت فشار قرار داده و انگار این فشار تمام‌نشدنی است.
 یک افتخار
اما چیزی که شاید در رسانه‌ها کمی مهجور مانده، قضاوت داور ایرانی در فینال آمریکاست. علی نیلی، داور نشان طلای ایرانی با مدیریت مثال‌زدنی‌اش توانست یک رقابت دیگر را هم با مهارت تمام و بدون اشتباه سوت بزند. با وجود این‌که اوپن آمریکا برخلاف دیگر رقابت‌های درجه یک تنیس از سر و صدای تماشاگران برخوردار است اما این جو نتوانست تمرکز نیلی را به هم بریزد. البته فناوری‌های جدید قضاوت هم به کمک تیم داوری آمد اما خب دست آخر این داور ارشد بود که قضاوت را بر عهده داشت و چه خوب هم از پس آن برآمد.
آینده
حالا هدف بعدی نادال یورش به سمت رکورد ده قهرمانی در گرنداسلم‌ها و رسیدن به فدرر ۳۸ ساله است. البته نوواک جوکوویچ را هم فراموش نکنید که چهار گردنداسلم از او‌ کمتر دارد و البته پانزده گرنداسلم اخیر دنیای تنیس هم بین مثلث نوله، نادال و فدرر تقسیم شده است. مردهای شماره یک، دو ‌و ‌سه فعلی دنیای تنیس. نادال اسپانیایی با توجه به سن و سال و آمادگی فعلی‌اش این توانایی را دارد تا رکورد فدرر را بزند اگر دچار مصدومیت کهنه نشود. پس از شکست برابر فدرر در نیمه‌نهایی ویمبلدون او بازگشتی شکوهمندانه به عرصه قهرمانی داشت و یک بار دیگر این نکته مهم را یادآوری کرد که: «یک ماتادور هرگز تسلیم نمی‌‌شود.»

مطلب پیشنهادی

امیر جدیدی در فیلم جدید اصغر فرهادی در نقش منصور بهرامی/ پس از قهرمان

ستاره سینما در تازه‌ترین فیلم کارنامه خود، نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی خواهد کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *